onsdag, mars 4

En heldag

Ett kuvert från CSN damp ner genom brevinkastet. Alla papper är klara. Härligt. Nu väntar bara en avskedsfest (*host* fredagen den 13 mars *host*), högskoleprovet och en hel del packande. Mamma, som också är känd som mästaren i att få ner mesta möjliga i en resväska, ska få äran att packa min. Hon hade lätt fått ner fler asiater i väskan än jag. Visst är det ett par dagar kvar men det är i princip det enda jag har just nu. Att hålla fast vid.

Insåg att man inte alltid har möjligheten att välja. Nu i dagarna. Det är nog den största och jobbigaste insåganadet jag lärt mig. Så även andras kan jag tänka mig. Ibland kan du däremot få tillfället att välja att inte välja, men vem skulle göra något sånt.
...Van vid att göra vad som faller mig in lär jag mig långsamt att allt inte kretsar kring mig. Men visst hade det varit underbart om det gjorde det.

Sen kan jag inte säga annat än att mina nya rosa tygskor är hur söta som helst. Längtar till våren.
Godnatt på dig också.

Inga kommentarer: