måndag, mars 23

Måndag hela dagen

"Marsvin har inget hår på hornen!" utbrast Smilla häromveckan. Då kontrade mamma lite försiktigt och pedagogiskt med "Nä.. men marsvin har inga horn". "Nej, jag menar, (Paus) grisen har inget skägg" fick hon till svar.

Med detta vill jag bara försöka frambringa en förståelse för att man inte alltid förstå. Oavsett om man är ett diagnostiserat bokstavsbarn med en nypa autism eller om man som jag, sitter och kämpar med ett högskoleprov hela kvällen, som sen försvinner när det bara är sista delen kvar. Vilket alltså lämna mig ensam kvar framför skärmen utan resultat på mitt kämpande.
...I vissa lägen vill man bara att någon ska säga att du vunnit en resa till sydamerikas djupaste djungler. Så man slipper tänka så mycket på annat.


Känn min ångest. Tack Smilla för att du är så jävla söt.

Inga kommentarer: