söndag, mars 15

Kärleksbrev och avsked

Nyss hemkommen från en kväll med melodifestival, choklad, tjejsnack och bingospelning med tortillachipsen. En kväll hos Emmy med andra ord. Vi tänkte att istället för att ligga hemma och tycka synd om oss själva i vår bakishet kunde vi lika gärna tycka synd om varandra på Kabelgatan 12. Sagt och hjort. Med bara ett horn.

Eftersom jag aldrig tidigare hört bidragen på svt och därefter inte heller reflekterat över vem jag skulle vilja se som vinnare tänker jag inte spekulera i om "rätt låt vann". Däremot kan jag säga såhär på kvällskvisten att snyggast var klart lilla Måns. Jag arbetar inte emot strömmen. Funderade lite över hur svårt det måste vara att veta när på Kempes huvud man faktiskt ska sluta sminka. Hans panna är, som många säkert sett, ganska lång.


Massa kärlek till gårdagskvällen och alla dess inblandade. Behöver jag säga annat än att jag sov till tre idag. Lite fina avskedsgåvor fick jag också! Tack. Inte för att jag tänker påstå att det kommer bli svårt att åka ifrån allt, men det kommer bli desto svårare att inte sakna när jag väl är borta. Det är jag säker på.
...Men det är mycket som saknas just nu som jag inte kan styra över.

Godnatt Göteborg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kabelgatan vännen. men annars helt rätt :)

C. Johansson sa...

haha det var bara för vi pratade om det innan. men herregud, hur kunde jag missa!?