söndag, mars 18

Hi my name is Bob

Gert Fylking säger det och jag lika så, Äntligen! Söndag kom och söndag segrade. Nu sitter jag här, med min Daim, som för övrigt inköptes hos Pressbyrån, Valand, imorse runt tolvtiden. Först och främst ämnad som frukost, tog däremot ganska snabbt mitt förnuft till fånga och sparade den tills senare. Nu alltså.

Efter ett långt samtal med Emmy i fredagskväll gick det upp för mig. Ni vet när man har suttit på tok för länge i telefon och sedan har enormt ont i armen av denna monotona muskelspänning. Det måste vara det som är kvinnans motsvarighet till runkmuskeln.
Som sagt, fredagenskvällen var energisnål. Visst, jag han med både lite letande i klänningsdjungeln och sex timmar som hantlangare hos Tony, men detta till trots. När dagen var till enda somnade jag in efter ett par avslutande ord från Emmy och sedan var det lördag.

Lördagen innebar ytterligare ett par timmar med Tony, jag blev lite utav en sideshow Bob-karaktär. Där struttade jag omkring med naglar i något längre format än rekomenderat och sminket på. Passar inte på ett bygge/blivande resturang. Byggare Bob hade vart en bättre Bob, då jäklar hade det blivit saker gjorda!
Raskt över till lördagskvällen som vanligtvis innebar multipla alternativ. Men som gärna tenderar att sluta i att jag stannar hemma i rena förvirringen. Igårkväll däremot- ett kort och konsist sms med avsändare Hanna och jag var, utan att veta ordet av det, strax upphämtad av en Victor. Som för övrigt kör grymmebra med sitt nytagna körkort. Typiskt killar.

Med Chalmers som målsättning bar det iväg. Nykter som jag var kännde jag hur den billiga ölen bara stod där och väntade på mig i baren. 20 kronor flaskan, som gjort för att man ska söka in till just den högskolan! Eller bli alkolist utav det.. Efter ett par åk med discohissen landade vi allt annat än lugnt vid den billiga ölens HQ. Med ytterligare ett trevligt sällskap vid vår sida. I dont kiss and tell.

Bäste chalmerist! Smygfisning på dansgolv är inte OK!

Såhär i efterhand inser jag att återvända hemåt 12.00 dagen därpå inte alltid är det smartaste valet. Men ni känner ju mig. Inte mycket att grubbla över! Och nu kanske detta misstolkas en aning, men låt så vara. Jag tänker inte förklara närmare.

Små grodorna, små grodorna...Katarina, du fattar..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har funderat och funderat och kommit fram till denna slutsats: alcohol + Cecilia Johansson = radikala kvällar som ingen kan efterapa. Avundsjuk undrar du säkert då..nej jag tror faktiskt inte det. Måste vara minst lika roligt att läsa om det som att uppleva det. Right?

Anonym sa...

beror på om du tyckre att det du får läsa här är spännande och galet. Isåfall kan man kanske göra en sådan liknelse..