tisdag, mars 20

Ingen rublik idag

Blotta tanken på klänningar i olika färger och nyanser, prydda med pärlor och paljetter ger mig sura uppstötningar. Min blogg har den senaste tiden blivit forum för mig, mina tankar om och kring mina klänningsbestyr. Väl medveten om detta ber jag om ursäkt och om tid för att läka. Rehabiliteringshem och medicinering vore på sin plats.

Ni har säkert redan en kännedom om att var min helg var allt annat än lugn. Jag har därför ännu inte klarat av att ställa in mig på vardagsrutin och livet mitt utspelas, likt en bakissöndag, i slowmotion. Hjärnkapaciteten är för tillfället mycket låg och mitt klädval passar inte skolan. Idag lunkade jag omkring på Schillerska och såg ut som om jag kommit direkt från efterfesten jag aldrig var på i lördagsnatt. Ni duktiga som aldrig vart på någon efterfest kan därmed vara lyckligt ovetande om hur man både ser ut och känner sig efter en sådan.


Denna allt som oftast omtalade Emmy Kjell är en hopplös romantiker, det vet vi. Hopplös i den bemärkelsen att hon aldrig ger upp om att någon väntar på henne likt hon väntar på någon. Fan jag vill också kunna vara så trångsynt! haha Emmy jag älskar dig men du får bannemig hålla hoppet uppe för oss båda. Jag är inte gjort för att gå runt och romantisera förhållanden till motsatta folkslaget, även kallat killlar. Min naturligt medfödda strategi har och kommer nog vara en lång tid framöver att spela på det spontana. Ni känner mig. Det finns inte mycket bra man kan säga om mig men när det väl gäller är jag bäst. Ingen protest.

Klockan är kvart i två, för att inte upprepa dagens känslomässiga katastrof borde jag sova nu. Major Maggan får inte se mitt projektarbete imon heller. Det är hon inte värd. Men man kanske borde ljuga ihop lite mer loggbok iallafall, för att vara på den säkra sidan.

Sen vill jag också citera en okänd; "sex börjar med kläderna på". Och med detta vill jag så gärna avsluta dagens skitdåliga blogg och säga godnatt till samtliga.

Kärlek.


Inga kommentarer: