onsdag, mars 14

Lite gnäll

Som alltid efter en längre tids studernade av bl.a Sturmarks eller Onfrays texter, känner jag mig måttligt inspirerad att fortsätta. Det handlar egentligen inte alls om det direkta innehållet, mer om den stora trötthetskänslan som väller över mig. Intressant kurs den där religion -B, men oj så påfrestande för ögonen.

Det jag talar om har med andra ord helt och hållet med mina glasögon att göra. Numera kretsar allt kring dessa extra par ögon och jag blir helt enkelt trött av att ha de på mig.
Rätt som det är glömmer jag av mig och undrar vad det är för något som irriterar någonstans längre upp på näsroten. Efter en och annan nanosekund inser jag mitt misstag och förstår att det inte är någon gorilla som hoppat upp och satt sig, självklart är det bara mina egna glasögon. Jag vänjer mig snart.




Ytterligare något som irriterar mig lite lätt är det här med sömn. Människan är inte gjord för att hålla sig vaken allt för länge, eller arbeta mer än fem dagar i veckan. Se bara på sovjets försök med att införa tiodagarsveckan.
Självmordsstatistiken ökade avsevärt under samma period, slump eller samband kan man fråga sig. Jag väljer att tro på sambandet och försöker sova så mycket jag kan så att ingen i min närvaro eller frånvaro råkar ta livet av sig enbart för att jag inte sover tillräckligt många timmar.

Det är å andra sidan lättare sagt än gjort. Dels har nattliga konversationer och högar av skolarbete en liten inverkan, lika väl som mardrömmar och varma täcken står för en del av problemets grund. Mer sömn åt folket! (låter som något IKEA eller Hästens skulle kunna säga).


Nej men om man kanske skulle ta och bidraga några centimeter till premillenarismen och be en stund. Nej jag skoja bara. Be i mitt rum är som att svära i kyrkan.
ursäkta layouten som vanligt, jag och datorn är inte bundisar. tjolahopp

Inga kommentarer: