söndag, mars 4

Kebabmästaren

Gårdagen fick en hastig fortsättning. När jag väl kommit till ro med tanken om att kvällen inte blev bättre, att mina härliga popcorn och jag skulle spendera resten av kvällen i sängen kom Hanna och förstörde mina planer. Det slutade med att jag fick låna en jacka av mamma och sedan bar det av hem till Alex för en stor del vindrickande, samt vodka-fun light strawberryshottar - rekomenderas icke!

Shottarna slog hårt och rätt som det var satt vi i en taxi påväg mot vår destiantion, BLVD. Som förövrigt tidigare inte haft något större inflytande på mig. Men det blir vad man gör det till, eller vad är det apan brukar säga. Väl inne träffade vi Rolle som var barnvakt åt sin för närvarande handikappade bästa kompis på kryckor. Även fotosuktande blondiner och blondinsuktande fotografer påstöttes.
Visste inte att gratis kebabtallrik kunde vara så gott! Slemmigt men mättande.

När jag hoppat ur taxin vid busshållplatsen passerade jag en gravt nedgången alkoliserad man som bosatt sig mitt i korsningen vid Pilens fritidsgård. Han öppnade munnen för att säga något på svenska, men det var något annat språk som formade sig. Möjligen alkolistiska. Vi lär aldrig få veta. Totalt ofarlig var han iallfall, enligt en bedömning av hans totala längd som inte såg ut att vara mer än hundrafemtiofyra centimeter). Jag hade kunnat blåsa på honom så hade han fallit omkull igen och allt hade varit ur världen.


Nu ska jag plocka undan i hallen, ska bli skönt för jag fryser och värmegolvet kommer bidra med sitt! Härligt. Kanske kommer sluta som pygmealkisen igårnatt. Liggandes på golvet.

puss på strumpan!

1 kommentar:

Anonym sa...

som vanligt välskrivna och underhållande texter!