tisdag, mars 6

Tisdag, nya lillfredagen!

Idag har timmarna gått åt till att skriva roliga historier på små lappar, för att förstärka humorn en gnutta illustrerade jag fina små teckningar till. Flygande älgar, åsnor på majsfält etc. Min skoldag har med andra ord varit totalt meningslös. En snabbvisit hos mormor och sedan en bilfärd, och jag var hemma i ett naffs.

Nu sitter jag här, tre "lediga" dagar framför mig och en växande känsla likt ångest. Dessutom har jag börjat använda mina glasögon mer frekvent, vilket gör mig till en äkta bajskorvsnerd. Jag avskyr dom faktiskt väldigt starkt och jag anser att dom är mer ivägen än va dom gör nytta här i världen. Lilla frökenfräken är hetare. Inget emot någons glasögon, men jag är inte född för att bära några så enkelt är det!


Har försökt hitta små vuxenpoäng i mitt liv det senaste, kom att tänka på att lån av böcker på Stadsbiblioteket är lite pluspoäng, väldigt glad blev jag. Tills- en e-mailpåminnelse dimper ner i inkorgen från dom jävlarna, som säger att mina böcker är sena för återlämning. Det var dom vuxenpoängen det. Får fundera ut något vattensäkert som håller i alla väder. (Om jag behåller glasögonen på kanske.)

För övrigt är mitt liv fritt från problem (läs;killar) och jag har det jävligt bra. Bara som lite kuriosa för den som gives a sh*t.

Puss på andra strumpan denhär gången!

Inga kommentarer: